Na internetu se nesetkáváme jenom s příjemnými věcmi. Internet je místo, které je dobrý sluha, ale zlý pán. A hlavně člověk na internetu musí být hodně ostražitý a to ještě více, když něco kupuje přes internet a na vlastní pěst (ne od nějaké firmy), ale od člověka, který zboží prodává. Ne nadarmo se říká, dvakrát měř a jednou řež. A to platí na bazosi podvod – bazoš je totiž taková internetová komunita lidí, kteří prodávají věci, které už nepotřebují. Většina z nich jsou v pohodě a seriózních a zboží, nebo tu danou věc, vám po platbě odešlou.
Jenže jsou mezi nimi bohužel i tací, kteří si tu danou věc zaplatili. No a najednou ten,,prodejce“ začal dělat mrtvého brouka a neodeslal ani zboží a ani už nikdy ten kupující nedostal zpátky peníze. A takových podvodů je bohužel na internetu (nejenom na bazoši) čím dál tím více. Lidi prostě naletí a v tu chvíli je vlastně vůbec nenapadne, že se stávají obětí podvodu.
Co je nejlepší v takovém případě dělat?
Sice to nerada přiznávám, ale mě se to taky stalo. Ale už je to dlouho a taky to bylo konkrétně na bazosi. Sháněla jsem plyšáka, kterého v obchodě normálně už neprodávají. Hledala jsem ho všude, protože dcera si ho hrozně moc oblíbila, ale bohužel ho ztratila. No a našla jsem inzerát úplně se stejným plyšákem a tak jsem si říkala, že dceru potěším a prostě jí ho koupím. No a tak jsem se ozvala tomu,,prodejci“, ten mi tedy řekl, ať mu pošlu platbu na účet a obratem odešle plyšáka. Odeslala jsem peníze jak za poštovné, tak za plyšáka a nic. Najednou se mnou absolutně přestal komunikovat a dělal, jako kdybych neexistovala. A potom si mě dokonce i zablokoval. No a co je nejlepší udělat? Podat trestní oznámení. Já jsem sice přišla jenom o dvě stě korun, ale je dost pravděpodobné, že to takhle ten člověk udělal už dost krát. No a to už je nezákonné.